L’alcaldessa gavanenca Gemma Badia ha requerit avui el blindatge definitiu de l’operativa en pistes segregades a l’Aeroport del Prat. Ho ha fet amb motiu de la reunió de la Comissió de Seguiment Ambiental de les obres de l’aeroport de Barcelona (CSAAB)

Per a Badia, garantir per sempre l’operativa actual “és cabdal perquè la infraestructura no torni a ser un malson, ni ara ni mai per als veïns i veïnes de Gavà”.

La reunió de la CSAAB coincideix amb un moment en què l’aeroport Josep Tarradellas ha superat la xifra d’operatives prepandèmia i s’alerta que aviat arribarà al màxim de la seva capacitat de vols intercontinentals. Una situació que ha reobert el debat sobre la seva futura ampliació, que es concretarà en el marc d’una comissió bilateral tècnica entre el Govern espanyol i la Generalitat que haurà de presentar les seves propostes abans que acabi l’any.

Davant d’això, l’alcaldessa baixllobregatina reclama un compromís ferm i per escrit dels gestors de l’aeroport, així com que la línia vermella de Gavà es tingui en compte allà on es planifiqui o debati el futur de l’aeroport barceloní. D’aquí que hagi demanat que Gavà sigui present en tots els fòrums. “S’ha d’escoltar i tenir en compte la veu del territori. No només així es podrà garantir un aeroport competitiu i alhora compatible amb la qualitat de vida de la ciutadania del seu entorn”, ha afirmat.

Gemma Badia també ha traslladat a la CSAAB la necessitat d’optimitzar el funcionament del gir a mar i de l’operativa d’enlairaments, així com uns informes més acurats de l’impacte acústic dels avions sobre el barri marítim: “les dades són una mitjana del soroll que ocasionen les aeronaus, però no mesuren prou bé situacions concretes, com el pas d’avions pesats o aeronaus que no viren a mar, ni actualment disposen del sistema de medició més adequat en la zona habitada més afectada”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here