L’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha avisat que la possible compra d’Air Europa per part d’IAG, matriu d’Iberia, podria reduir la competència a l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. A la vegada, considera que també podria comportar “efectes negatius per al benestar dels ciutadans de Catalunya”
En un comunicat, remarca que les dues companyies “són rellevants” a l’aeroport del Prat i apunta que, per exemple, seria “l’únic operador” del trajecte entre Madrid i Barcelona. Segons les dades recollides per l’ACCO, el 88,43% dels vols setmanals entre les dues ciutats els duu a terme Vueling i Iberia, del grup IAG, amb un total de 107, i l’11,57% Air Europa, amb 14.
El regulador de la competència també indica que “tindria una posició molt destacada” en les rutes entre Barcelona i Palma de Mallorca, ja que entre les dues firmes sumarien 107 vols (72 de Vueling i 35 d’Air Europa) dels 129 diaris (els 22 restants són de Ryanair).
D’aquesta manera, l’ACCO destaca que “es passaria dels tres operadors actuals a únicament dos, i el grup IAG passaria a tenir una quota de mercat, en terme d’oferta de vols, del 55,81% al 82,95%” i recalca que “no existeix la forta competència del tren d’alta velocitat” i tampoc hi ha “la pressió competitiva” per mar.
Per tot plegat, l’ACCO sosté que si es donés el vistiplau a la compra “sense uns compromisos adients, podria suposar una reducció significativa de la competència” en aquestes dues destinacions des de l’aeroport del Prat i podria “comportar un increment del preu i/o una reducció de la qualitat”.
L’avís de l’organisme català arriba després que la Comissió Europea anunciés, la setmana passada, l’obertura d’una investigació “exhaustiva” d’aquesta proposta de transacció i s’espera una resolució abans del 7 de juny.
Font: ACN