L’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat va incrementar un 0,6% l’activitat de càrrega el 2023 respecte a l’any anterior, superant les 156.000 tones, segons l’Observatori de la Càrrega Aèria que elabora la Cambra de Comerç de Barcelona juntament amb l’associació Barcelona-Catalunya Centre Logístic

Unes xifres que són un 11,5% inferiors als registres de 2019, l’any anterior a la pandèmia. L’informe apunta que “el fet de no haver recuperat encara rutes importants” com ara amb Shanghai, Hong Kong i Lima ho “dificulta”. També precisa que s’han produït “factors externs” com, per exemple, conflictes geopolítics i els preus dels carburants. Tot plegat, afecta “no només a Barcelona sinó a nivell global”.

El 64% del volum de transport es va fer amb avions de passatgers i un 36% amb aeronaus cargueres. L’Observatori de la Càrrega Aèria destaca que aquesta última opció té “una tendència a la baixa els darrers anys”, després que el 2021 assolís el pic amb el 51%. Per això, l’estudi ho atribueix a “la recuperació dels vols de passatgers intercontinentals”.

L’electrònica i la mecànica van concentrar el 24% del total de mercaderia transportada per via aèria entre gener i octubre de 2023 i va superar per primera vegada el sector de la moda i el tèxtil -va representar el 20% del total-, que havia liderat aquest rànquing anteriorment. Per darrere es van situar maquinària i metal·lúrgia (19%), productes farmacèutics i químics (18%) i alimentació (13%).

L’informe analitza el valor de les mercaderies importades i exportades des de l’aeroport i el que més en va aportar va ser el de productes farmacèutics i químics, amb una mitjana de 251 euros el quilogram en exportació i 136 euros el quilogram en importació.

La Xina i els Estats Units, principals mercats

L’Observatori de la Càrrega Aèria remarca referma que la Xina i els Estats Units van continuar sent els principals mercats de les mercaderies el 2023. Al país asiàtic, entre exportacions i importacions, es van registrar 15.000 tones, 12.000 de les quals van ser importacions.

Als Estats Units van ser 14.000 tones, cosa que redueix la diferència entre les dues nacions i que ve marcant després del final de les restriccions per la Covid-19. L’estudi també ressalta que Alemanya va ser el segon mercat més importador, amb 7.000 tones.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here