Les persones usuàries i el consistori esgoten la paciència davant els reiterats incompliments del servei. L’Ajuntament ha elevat la situació a queixa formal i ha reclamat una reunió urgent amb la Direcció general de Transports i Mobilitat per obtenir solucions reals i efectives, més enllà de les bones intencions manifestades fins ara
Es compleixen dos mesos del traspàs de la concessió de la línia d’autobús 902 a la nova empresa operadora i, lluny de regularitzar-se la situació, les incidències en el compliment del servei continuen produint-se. L’Ajuntament de Begues considera que ja està del tot esgotat el temps d’adaptació que podria considerar-se necessari perquè el servei recuperés la plena normalitat i és per aquest motiu que ha presentat la seva queixa formal a la Direcció general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, administració titular i responsable de l’única línia de transport públic que uneix Begues amb la resta de l’àrea metropolitana.
La queixa va acompanyada d’una petició de reunió urgent “per obtenir solucions a les reclamacions formulades i que aquestes siguin reals, tangibles i mesurables, més enllà de compromisos de futur i bones intencions”. El consistori considera que “és del tot inacceptable la situació que està suportant la ciutadania de Begues” i posa de manifest que l’Ajuntament “ha esgotat la seva paciència i qualsevol possible explicació o justificació de cara a les persones usuàries de la línia”.
Més enllà de la bona predisposició mostrada per la nova empresa operadora, l’Ajuntament trasllada a la Generalitat la responsabilitat de posar solució als problemes, tot exigint “que es compleixi el contracte vigent: garantint les freqüències de pas, el compliment dels horaris i la fiabilitat i seguretat dels vehicles que l’operen”.
Usuaris i Ajuntament esgoten la paciència
D’ençà de l’inici de la crisi motivada per la renúncia de l’antiga Baixbus a operar la línia d’autobús 902, les converses de l’Ajuntament amb la Generalitat i l’empresa Hife han estat permanents. Si bé és cert que la situació ha millorat respecte a tres mesos enrere, no s’ha assolit la plena normalitat a la qual el govern català sempre s’ha compromès.
És per aquest motiu que, esgotada la via de les bones intencions manifestades per l’administració catalana, l’Ajuntament ha decidit elevar la situació a queixa formal i traslladar a la Direcció general totes les queixes que les persones usuàries de la línia fan arribar a l’Ajuntament sobre els retards en el compliment dels horaris i la poca fiabilitat del servei.
El consistori afirma que “l’actual situació de govern en funcions i/o de pressupostos prorrogats no ha de ser cap excusa per no prendre les decisions que calguin”, explorant qualsevol via per a garantir el compliment del contracte, ja sigui increment els recursos econòmics que es destinen al servei o transferint-lo a una altra administració.