El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat per quatre milions d’euros un contracte per a la redacció dels projectes bàsics i de construcció de dues noves vies que se sumaran a les ja existents entre Castelldefels i el Prat de Llobregat

D’aquesta manera, aquest tram, que és un dels que registra major densitat al sud de Barcelona, disposarà de quatre vies i permetria separar el servei de Rodalies i els Regionals.

Així, els trens podran incrementar la velocitat i els regionals procedents de Tarragona i Lleida i els semidirectes de l’R2 amb destinació Sant Vicenç de Calders reduiran els temps de viatge. Es tracta d’una de les actuacions incloses en el Pla de Rodalies 2020-2030.

En l’actualitat, aquest tràfic es canalitza per una via doble i fa que els regionals sense parades entre Castelldefels i Barcelona-Sants hagin d’adaptar-se als trens de Rodalies, que en la seva gran majoria s’aturen a totes les estacions.

La redacció dels projectes que s’ha licitat es distribueix en dues etapes. La primera tindrà una durada de dos anys i es definiran els projectes d’implantació de via quàdruple, tant de plataforma, com de via i energia, així com el tancament exterior del tram. En una segona fase, de 12 mesos, s’elaboraran informes i es faran les actuacions de suport tècnic.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here