Els nous aparcaments s’han instal·lat en 14 estacions que connecten amb altres transports ferroviaris o que es troben a la zona de platges, per garantir als usuaris més places on deixar la bicicleta
El servei d’AMBici, titularitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), va estrenar aquest dimecres, 10 de juliol, els aparcaments +P.
Es tracta d’espais addicionals fora del sistema d’ancoratge que estan degudament delimitats i senyalitzats en algunes de les estacions del servei AMBici d’alta demanda i també en algunes estacions situades a la zona de platges.
L’objectiu és facilitar la mobilitat i que les persones usuàries d’aquestes estacions tinguin més places disponibles on puguin deixar còmodament la bicicleta un cop acabi el seu trajecte.
En total s’han creat 280 places extres d’aparcament en 14 estacions de diferents municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. Es troben a:
Castelldefels – Platja de la Pineda
Castelldefels – Plaça del Mar
Castelldefels – Plaça de les Palmeres
Castelldefels – RENFE Castelldefels
Badalona – La Mora
Badalona – Platja del Coco
Badalona – Platja del Pont d’en Botifarreta
Badalona – RENFE Badalona
Gavà – RENFE Gavà
Gavà – La Vela
Viladecans – RENFE Parc de la Marina
Cornellà de Llobregat – FGC Cornellà – Riera
Sant Just Desvern – TRAM Walden
Sant Joan Despí – Plaça del Pi
Les estacions que incorporen els aparcaments +P són d’últim quilòmetre, és a dir, connecten amb altres serveis ferroviaris com Rodalies, Tram o FGC, o es troben a les estacions de platja, que tenen una clara alta demanda estacional.
Amb aquesta nova mesura s’incrementen les places d’aparcament i s’evita que els usuaris arribin a aquestes estacions i no tinguin espai disponible on ancorar la bici.
Com funciona l’aparcament +P?
A les estacions on les places d’ancoratge estiguin totes ocupades, l’usuari podrà deixar la bicicleta als espais delimitats +P (entre dos ancoratges o bicicletes), amb el cavallet i la pestanya de la roda del darrere abaixada. Les noves places +P tenen uns 30 centímetres d’amplada i 1,5 metres de llargada.
L’usuari haurà de comprovar a l’aplicació de l’AMBici que el trajecte s’ha finalitzat correctament. I en cas que hagi d’agafar una bicicleta, preferentment haurà de triar-ne una que no estigui ancorada i fer el lloguer com el fa habitualment. El servei penalitzarà les bicis deixades fora de l’ancoratge si hi ha ancoratges lliures, o bé si la bici es deixa fora de l’ancoratge en una estació que no sigui +P.
Les estacions amb aparcaments +P estan degudament senyalitzades amb el logotip identificatiu +P al tòtem de l’estació i les places extres estan pintades al terra, entre els espais reservats a les bicicletes amb ancoratge. Les estacions +P s’identifiquen al mapa (es diferencien de les estacions convencionals), als monòlits, al web i a l’app. Tota la informació sobre aquesta nova modalitat d’aparcament està disponible al web i a l’app d’AMBici, i també al web de TMB.
Els nous aparcaments +P de l’AMBici segueixen el model d’altres sistemes de bicicleta compartida que permeten estacionar sense ancoratge en estacions plenes, com ara Bicipalma (Palma de Mallorca), TUeBICI (Santander), Dbizi (Sant Sebastià) o Bicimad (Madrid).
L’AMBici compleix el primer any i mig de servei amb més de 20.000 usuaris
Un any i mig després de la seva activació, l’AMBici, el servei de bici metropolitana compartida, ja ha completat el seu desplegament i està disponible en 15 municipis de la metròpolis de Barcelona. Aquests són l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. L’AMBici té més de 200 estacions instal·lades i gairebé 2.300 bicicletes actives.
Un cop completat el desplegament, l’AMB i els 15 municipis que ja disposen del servei treballaran per estudiar possibles ampliacions, fins a assolir les 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions.
L’AMBici està integrat amb el sistema de transport públic col·lectiu de la metròpolis de Barcelona per facilitar la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, com el Bus Metropolità, el Metro, el Tram o FGC.
Entre els beneficis que aporta l’AMBici, destaca la mobilitat sostenible, l’aposta per la mobilitat activa dins de cada municipi (amb estacions estratègicament ubicades per tot el seu territori), la bona connexió entre municipis veïns i la connexió amb el transport públic.
Després d’un any d’activació i implantació progressiva del servei, l’AMBici ja ha superat els 20.000 usuaris i ha sobrepassat els 2 milions de desplaçaments.
Font: AMB