Obre el nou passeig sobre el pont espluguí, que permet que convisquin bicis, patinets i vianants

Els treballs d’ampliació del Pont d’Esplugues (nom amb què es coneix el pont del carrer Laureà Miró sobre el parc dels Torrents de l ciutat baixllobregatina d’Esplugues de Llobregat), un dels espais urbanístics més característics del municipi, han permès crear un espai ample per on conviuen bicicletes, patinets i vianants, sense afectar el trànsit rodat.

L’estructura, que ja va ser ampliada als anys 60 del segle passat (als arcs originals de maó es van adossar arcs de formigó) i fa uns 20 anys per a la construcció del tramvia, ha guanyat novament en amplitud gràcies a la instal·lació d’una passarel·la adossada a la part muntanya, d’una gran complexitat tècnica.

Fruit d’aquesta obra, l’Ajuntament d’Esplugues i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) van presentar ahir 18 de novembre el nou carril bici del Pont d’Esplugues, que permet connectar el carril procedent del carrer Laureà Miró des de Sant Just amb el vial ciclable que transcorre per l’avinguda Països Catalans, fins a l’entrada de Barcelona per la Diagonal.

Aquesta ampliació ha permès guanyar espai per la vorera, però separat de la part per a vianants, per a un carril bici bidireccional de 2,50 metres d’amplada. Per aquest punt, circulen entre 800 i 1.000 bicis al dia.

A més, en l’extrem on connecta amb l’av. Països Catalans, a la banda mar del c. Laureà Miró, també enllaça amb el carril bici que travessa Can Clota i connecta amb el barri de Can Serra de l’Hospitalet.

“Estem molt satisfets de poder presentar aquesta reforma, que marca un pas significatiu en la nostra aposta per la pacificació de l’espai urbà a Esplugues. Amb el nou carril bici, hem aconseguit un espai segur i clarament delimitat per a ciclistes i usuaris de patinets. Aquest projecte no només fomenta un ús més sostenible de l’espai urbà, sinó que també impulsa la convivència entre els diferents usuaris dels nostres carrers, facilitant trajectes més segurs i còmodes per a tothom”, va explicar l’alcalde, Eduard Sanz.

“La inversió total de 770.000 euros, en gran part finançada pels fons europeus Next Generation, mostra el nostre compromís amb la modernització d’Esplugues i l’impuls per a una mobilitat sostenible. La inclusió d’una nova passarel·la permet ampliar l’espai disponible, mantenint la integritat del pont i respectant l’estructura existent. Aquesta transformació ens apropa a la ciutat que volem: més amable, més segura i compromesa amb un futur sostenible”, va afegir Sanz.

La consellera delegada de Mobilitat Sostenible de l’AMB, Elisabet Latorre, va destacar que “la millora d’infraestructures i de les condicions per a la mobilitat ciclista comporta un increment d’ús de la bicicleta i de la mateixa xarxa Bicivia. Amb la creació de nous carrils bici, com el que avui presentem, seguim connectant la metròpolis a cop de pedal i oferint més alternatives sostenibles a la ciutadania”.

El nou carril bici que es va presentar ahir és una connexió clau de dos eixos de la xarxa metropolitana pedalable Bicivia, l’eix Bicivia 4 i l’eix Bicivia 7, que faciliten la connexió entre el Baix Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat amb Barcelona.

El tram, de 150 metres, ha estat fet amb el suport de l’AMB, que és qui ha redactat el projecte i ha liderat la direcció de les obres, i l’ha finançat per l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, amb un cost de 771.617 euros (IVA inclòs). Un 70 % ha estat finançat amb fons Next Generation del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Amb l’obra, el pont d’Esplugues esdevé un pont multimodal, amb espai segregat i segur per a la mobilitat activa (a peu i en bicicleta), i espai per al transport públic i la mobilitat motoritzada.

Aquesta és una de les obres més importants del projecte municipal 4×100%, que preveu actuar als 220 carrers del municipi en els quatre anys del present mandat (2023-2027), amb una inversió global d’uns 35,5 milions.

Font: Ajuntament d’Esplugues