La pilot de KH-7 i el seu copilot Maurizio Gerini no podran sortir a la segona etapa, ja que els comissaris de la Federació Internacional d’Automobilisme han detectat una deformació en l’arc de seguretat del seu cotxe després de patir un accident en el que han bolcat

La dupla hispanoitaliana havia completat la primera etapa després de reparar el Century CR-6T a la mateixa pista amb l’ajuda de l’assistència ràpida.

“Ens havíem quedat sense la 3a marxa al quilòmetre 20. Després, dins de la pols, han deixat de funcionar tots els instruments de navegació, així que hem decidit anar molt tranquils per acabar l’etapa.”

“A 70 quilòmetres del final, hem topat amb una pedra que no hem vist per la pols i hem bolcat. Estic molt dolguda, perquè estàvem anant molt bé tot i els problemes que hem tingut avui. Creia que aquest podia ser un bon any.”

La primera etapa del Ral·li Dakar 2025 ha tingut un desenllaç cruel per a Laia Sanz. La pilot de KH-7 s’ha vist forçada a renunciar a continuar en la competició després que els comissaris de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) hagin examinat el seu vehicle i hagin determinat que l’arc de seguretat estava danyat després d’una inoportuna bolcada en la part final de l’especial.

D’aquesta manera, Laia Sanz no podrà completar el recorregut de principi a fi per primera vegada en 15 anys. Afortunadament, tant ella com el seu copilot, l’italià Maurizio Gerini, han sortit il·lesos del contratemps i han pogut arribar al final de l’etapa pels seus propis mitjans, després d’efectuar les pertinents reparacions d’emergència a la mateixa pista, encara que amb diverses hores de retard.

Laia Sanz havia començat molt bé la 47a edició del ral·li, amb una magnífica 23a posició en l’apartat de cotxes i primera entre els de tracció posterior. Aquest resultat feia preveure una bona actuació en aquesta primera etapa, amb sortida i final a Bisha (Aràbia Saudita), després de 413 quilòmetres cronometrats i 86 d’enllaç. No obstant això, l’atzar ha jugat una mala passada a la pilot, 14 vegades finisher del Dakar.

De fet, la jornada s’ha torçat aviat per a la pilot catalana quan, poc després de començar, ha tingut problemes de transmissió al seu Century CR-6T. Posteriorment, s’hi ha afegit una fallada generalitzada de les tauletes electròniques del roadbook i el GPS. Tot i els contratemps, la de KH-7 estava marcant bons parcials (P21, P19, P20, P24…) i s’estava posicionant molt bé de cara a l’ordre de sortida per a demà, la segona etapa, la crono de 48 hores. Però, superat el control de pas del quilòmetre 330, el sud-africà Giniel de Villiers (Toyota) l’ha avançat i, instants després, amb una visibilitat nul·la, ha succeït el contratemps.

“És una llàstima començar el Dakar així. Ens havíem quedat sense la 3a marxa al quilòmetre 20. Després, dins la pols, han deixat de funcionar tots els instruments de navegació, així que hem decidit anar molt tranquils per acabar l’etapa, i a 70 quilòmetres del final, hem topat amb una pedra que no hem vist per la pols i hem bolcat. Estic molt dolguda, perquè estàvem anant molt bé tot i els problemes que hem tingut avui. Fa molta ràbia haver tingut tan mala sort quan anàvem bé; creia que podia ser un bon any”, explicava a les seves xarxes socials des del mateix punt de l’accident.

Després que alguns participants s’aturessin per comprovar el seu estat, entre ells Seth Quintero (Toyota), guanyador de l’etapa, Laia Sanz i Maurizio Gerini van començar a reparar el cotxe pels seus propis mitjans, però van haver d’esperar l’arribada del camió d’assistència ràpida per completar els arranjaments al Century. Ja de nit, van reprendre la marxa, després d’estar aturats 4 hores i mitja, i van passar in extremis els últims controls de pas. “De nit ens ha costat una mica i ens hem perdut una vegada. Hem arribat dos minuts abans que tanquessin alguna de les portes, però almenys hem arribat a la meta pels pèls.”

Un cop al campament de Bisha, els comissaris de la FIA van examinar el vehicle de la pilot catalana i van decidir que l’arc de seguretat presentava una desviació suficient com per justificar la seva exclusió. Laia Sanz es queda, doncs, sense prendre la sortida a la segona etapa, la crono de 48 hores, ni completar el seu 15è Dakar consecutiu, en el qual tenia l’esperança de lluitar per la victòria de la categoria T1.2 (4×2) i millorar el 15è lloc obtingut en l’edició anterior.

Font: laiasanz.com