Atrapats en l’espai d’un cubicle, l’habitació del títol, una mare jove (Brie Larson) i el seu fill, Jack (Jacob Tremblay), procuren fer vida normal tot i la precarietat i les limitacions forçades de la seva inèdita situació. La...
La guanyadora de l’Oscar a millor pel·lícula i, també, millor guió original, “Spotlight” de Thomas McCarthy, s’inspira en els fets reals de casos de denúncia de pederàstia comesos per diversos capellans de les esglésies catòliques de Boston que un...
El realitzador francès Stéphane Brizé aposta per un cinema social lligat a l’actualitat europea de la crisi econòmica i l’atur en una pel·lícula de títol tan explícit com “La ley del mercado”
Per Joan Millaret Valls / AMIC
En aquest...
El realitzador nord-americà Todd Haynes retorna amb “Carol” al sofisticat melodrama d’època en un registre molt semblant al exhibit en l’exquisida “Lejos del cielo” (2002) per retratar de nou relacions afectives desestabilitzadores en entorns hostils
Per Joan Millaret Valls /...
Després de guanyar l’Oscar a la millor pel·lícula estrangera per la meravellosa “La gran belleza”(2013), el napolità Paolo Sorrentino retorna a les pantalles de casa nostra amb renovada i arrauxada força en una pel·lícula tan pretensiosa com controvertida, “Juventud”. ...
Després de la seva participació en la secció paral·lela del Festival de Cannes “Un certain regard” on va guanyar el guardó “Un futur prometedor”, el film “Nahid” afegeix una poderosa nova veu femenina al cinema iranià, la de...
Després d’inaugurar el 66 Festival de Cinema de Berlín, l’última conya cinèfila del titellaires germans Coen, “¡Ave, César!”, arriba als nostres cinemes. Aquesta divertida farsa sobre el Hollywood daurat dels anys 50 arrenca amb un executiu dels grans estudis...
La pel·lícula entra en tromba amb una espectacular seqüència inicial on uns caçadors i mercaders de pells són assaltats per un grup d’indígenes. Una batalla que destaca per la cruesa i la violència desfermada, autèntic tret distintiu que marcarà...
“Los odiosos ocho” és un film inclassificable d’un director incatalogable que descol·loca a propis i estranys amb una arriscada proposta situada en els llindars del gènere western. El film està ambientat uns anys després de la Guerra de Secessió...
Després de films tan atractius com “Incendies” (2010), “Prisioners” (2013) o “Enemy” (2013), el director quebequès Denis Villeneuve incideix de nou en personatges arrossegats als tremolosos i inestables terrenys de l’ambigüitat, l’estranyesa i les contradiccions personals. Ara ho torna a remarcar en el film nord-americà “Sicario” i en un format com el gènere del narcothriller amb sicaris i traficants de droga que operen a la zona fronterera entre Estats Units i Mèxic, una zona calenta convertida en terra de ningú